fredag 27 november 2009

Fredag

Det är fredag idag. Robinson Crouses kamrat.
Om man nu stavar honom Crouse? Rätta mig.

Vi har haft gäster. Grannen med lilltjejen och den alldeles nya lilla grabben var här idag. De klev på vid 10-toden i morse och vandrade de fyra meterna hem vid 12-snåret. Alltid roligt att ha de här. Det går förvånansvärt smidigt att ha två barn här inne, den ena som är 1 år och 10 månader och den andra som är drygt 2 månader. Lilltjejen roar sig själv med att hoppa, studsa, leka med pilatesbollen, trycka in tennisbollar i Douglas mun och favoritsysselsättningen: att ÄTA!

Vi bjöd på kladdkakemuffins och det gillade lilltjejen att efter hon omedelbart svalt en tugga, spärrade upp munnen så myclet hon kunde och lutade sig över sin mammas kaka och var med all önsvkärd tydlighet väldigt lik en hungrig fågelunge. Jag höll på att skratta ihjäl mig. Fnittrar fortfarande när jag tänker på det. Det såg verkligen för roligt ut.

Den lilla grabben var hungrig och åt, sedan somnade han...sedan åt han...sedan somnade han....sedan åt han och sen var han vaken en liten stund så man kunde se hans vackra ögon. De är alldeles mörkt gråblå och han har en väldigt söt kalufs. Mjukt, ljusbrunt och tunnhårig högst upp på skulten. Han liknar Morgan Alling frisyrmässigt. Mycket sött.

Nu är det fredagkväll. Bara jag och mor hemma idag. Bröder är på Dreamhack respektive nån bar/krog i stan. Fader är på julbord.
Douglas är ju hemma visserligen. Den stackars vovven har dte inte roligt nu. Mor har gjort nått knasigt med foten och kan inte gå ordentligt, så promenaderna bli lååååångsamma. OM det är fint väder ska jag ut och leka med honom så han får rusa av sig lite.

Inga kommentarer: