måndag 9 november 2009

Ingenting

Goder morgon.

Jag har faktiskt ingenting att skriva om. Inget, nada, nothing, noll och intet.
Man jag ju faktiskt fråga sig varför jag då sitter här och skriver. Bra fråga, inget bra svar.

Jag vehöver helt enkelt något att göra. Det bästa vore ju nått som gav mig lite pengar. Ett jobb kanske. Det finns säkert massor av jobb ute, men än har jga inte hittat något som jag vill göra. Kräsen? Ja. Bortskämd? Ja. Erkänner friskt och gärna, vad annat kan jag göra.
Jag vill inte leva mitt liv, spendera halva dygnet på en plats där jag inte trivs, utföra sysslor jag inte trivs med. Inte ens för en kort tid. Jag har provat det och livet var aldrig så tråkigt och hopplöst som då.
Jag vet inte ens om det finns något jobb som jag skulle vilja ha hela livet?
Jag börjar tro att jag är född i fel århundrade. Antingen ett par hundra år försent eller ett par hundra år för tidigt. Jag kanske skulle varit född om 500 år när varje människa har en egen robot som jobbar åt dem, haha.

Men nu är jag född -85 och jag lever nu. I den här verkligheten. Så vad vill jag. Eller "vad vill jag inte" rättare sagt. Jo, samma sak som när jag slutade skolan.
Jag vill inte jobba med människor, barn, mat eller städa. Jag vill inte åka iväg och vara borta 12 timmar om dagen. Mitt hem är min borg.
Jag vill inte sitta instängd och ha bestämda raster och lunchtider. Jag passar inte in i den mallen helt enkelt.
Det tragiska med det är att det inte finns något för mig att göra. Min fader säger att jag får "bita i det sura äpplet". Men hur länge då? Hela livet? Jag vet med mig att jag kommer aldrig trivas med ett inrutat 9-17-jobb hur mycket jag än biter och tuggar på mina sura äpplen.

Jag önskar verkligen att jag hade varit den typen av människa, allt hade varit så mycket lättare då. Tyvärr ryggar jag av bara tanken, galla fyller munnen och jag fäktar vilt med armarna för att undkomma en dödsdom....
Ungefär =).

Men frågan kvarstår. Vad ska jag göra? Vad har jag för möjligheter? Jag kan inte sitta här och skriva hela tiden? Eller kan jag...
Jag tycker myclet om att skriva och läsa. Finns det något sådant yrke man kan ägna sig åt. Gärna ett moblit så jag kan sköta arbetet från var stans jag vill i världen (läs hemma. ni kommer väl ihåg "mitt hem är min borg", haha).

Varför ska det vara så omöjligt att hitta en sysselsättning, ett jobb, som man trivs med, som man kan tänka sig att sköta hela livet, som passar väl med det personen man själv är?
Ghaa, man kan bli knäpp för mindre.

JA, jag vet att jag är bortskämd och att allt är ett I-landsproblem.
Men jag lever i ett I-land. Alla mina problem är I-landsproblem. Om man lever i ett land där det finns valmöjliheter, får man då inte vara kräsen?

(orkar inte korra)

Inga kommentarer: