lördag 10 mars 2012

Bra shoppingdag!

Vilken bra shoppingdag jag har haft. Alldeles perfekt. Jag, mamma, mammas kompis Anne och lillebror for iväg för lite äventyr. Vi landade på en loppis i Älvängen och spankulerade runt där ett bra tag.
Där gjorde jag klipp nummer 1:
9 koppar med fat. Lövtunna så man ser mönstret genom kommen knappt utan att hålla upp den för ljuset. Pappa har varit ute efter såna koppar länge så det var bara att köpa på. 5 :-/kopp och fat = 45:-.
Jag gjorde också klipp nummer 2:
En hel bokserie av Diana Gabaldon. Som jag har letat efter den här serien till ett vettigt pris. och så låg den där framför mig. 5 :-/bok = 30:-.
Köpte även två andra böcker på engelska för en femma stycket.

Sedan for vi vidare till Jysk för att se om vi kunde hitta något där. Och det gjord ejag med besked. Så fort jag klev ur bilen såg jag på långt håll stora hinkar i plast. "perfekt storlek" tänkte jag, "undrar var de kostar". Gick lite närmre. Började ana att det stod 25:-, och kunde inte hejda mig från att springa fram för att se efter. Jodå, 25:- stycket för hinkarna och jag blev eld och lågor. Jag har i veckor tänk på vad jag ska kunna plantera ut mina gurkaplantor i när de blir stora nog. De krukorna vi har hemma är för små, och köpa stora krukor kostar multum.

Så fick jag syn på de här:

Klipp nummer 3


25 spänn för en sån här stor hink! Jag köpte 6 stycken! 150:-.
Det bästa klippet på hela dagen. Fy fasen vad nöjd jag är över dem!

Och så komme rjag hem, och vad möter mig:

Sist ut i år, mina små tomater

Har köpt mobil och kamera idag med. En ZTE Blade och Samsung WB690. Efter flera dagar av jämförelser föll det tillslut på dessa. Jag hoppas att det visar sig vara ett bra val! Mer om det i veckan (förmodligen).

Inga kommentarer: