måndag 12 mars 2012

En dag i trevlighetens tecken

Började dagen med att hänga med Fanny till MVC. Jag var under kort tid anställd barnflicka och sprang och tjoade med Linnea. Stärkt av det fina vårvädret tog vi oss en svängom på Ale torg och kollade lite i butiker. Jag kom därifrån med hobbyfärg, och nagellack. Fanny fick med sig leksaker till Linnea. Vi fikade och hade det riktigt gott. Var också runt i halva Älvängen och letade elvisp med gick bet på det, så vi for hem och bestämde oss för att överraska min andra bästis Pernilla som låg hemma och var lite sjukling. Elaka som vi var släpade vi ut henne på en fika i solen.
Stackare var förskyld med feber och allt, men jag hoppas hon hade lite trevligt i alla fall.

Linnea hade nog aldrig haft det så roligt som när hon satt med sand överhela kroppen och fyle hinkar med grus. Hon ville inte åka iväg när vi bestämde oss för att fara. Det var nästan hjärtskärande att se. Ungefär som att hon tänkte sig att något sånt här kommer hon aldrig få göra igen, chansen att få leka i sandlåda är borta för alltid. Hon klöste verkligen i fönsterrutan och ville verkligen tillbaka till Feline och sandhögen.

Men vad hon inte vet är att det kommer fler tillfällen!
Så tillslut kan jag konstatera att det här har varit en dag i trevlighetens tecken!

Inga kommentarer: