torsdag 22 mars 2012

Superväder

Det är superväder ute just nu! både igår och idag. Igår vad jag ute och färdigställde etapp ett i projekt "ny rabatt". Jag planterade om alla växter från Äggrabatten och rabatten nedanför altanen. Jag vände i ordning ett av trädgårdslanden och krattade den. Den ska användas som tillfällig boyta för våra växter tills den nya rabatten är klar.

Det är så skönt att äntligen har fått sätta igång med trädgården. Önskar det fanns mer jag kunde göra just nu, men det finns inget förrän vi har köpt de tryckta virket och platonmatta.
Så idag har jag bara varit ute länge och tagit lite kort på fjant och tittat på blommorna. Vattnade lite också på mina omplanteringar.

Jag måste sätta fart med målandet igen. Har varit halvklar med en bild på Douglas i evigheter. Noll inspiration. Men man får väl tvinga sig till att måla, så kanske den kommer....

Inga kommentarer: