fredag 2 mars 2012

Sol

Det är soligt idag, så egentligen vill man ite sitta härinne och uggla. Man vill vara ute och ladda lite batterier och njuta en den tidiga våren. Det vore en underdrift att säga att det bara kliar liite i mina fingrar att få börja gräva, plantera, rensa och påta ute i trädgården.
Har redan sett massa vårtecken. De första krokusarna blommar nu. Och jag har även sett ett par snödroppar titta upp.
Det finns ingen härligare tid på året än när trädgården vaknar till liv igen!

Jag vill börja plantera! Men det kommer inte bli mycket av den varan i år. Trädgårdslanden ligger i träda så det enda jag kommer så i år är tomater. Och de kan jag ju in för sig börja förodla nu, även om det kanske är lite tidigt än. Vill ju inte ha dem ohanterligt stora innan de ska plantera ut dem.
Kanske planterar jag sallad i kruka. Ja, vilken idé. Jag kan ju plantera lite trädgårdsväxer i kruka och ställa samman. Jag ska ta fram min växtkarta och planera lite.

Svejs.

Inga kommentarer: