fredag 14 januari 2011

Kopparslagare?

Det ar ett ord jag fick lära mig när jag läste en bok. Att man har kopparslagare. Det betyder att man är bakfull, och framför all huvudvärken som kan följa med bakfyllan.
Nu är jag visserligen inte bakfull men huvudvärk har jag ändå. Kopparslagare!

Den första natten på hela veckan som jag sover sammanhängande och inte lika oroligt, och så vaknar jag vid 06 av att huvudet pulserar tungt.
Då hade jag överläggning med mig själv.
- Om jag ska käka en tablett så måste jag gå upp och äta mat först så tabletten landar på nått i magen.
- Men det är för tidigt att gå upp klockan 06 när jag somnade omkring 0.00.
- Om jag ligger kvar och försöker sova kommer förmodligen det gå ett par timmar och jobbig värkande sömn innan jag vaknar på "riktigt", är det värt det?

Ja, beslöt jag mig för, så jag la mig så stilla jag kunde och försökta somna om. Det blev bättre än jag trodde. Nog för att lite av huvudvärken är kvar, men en stor det försvann faktiskt. Skönt det, men det blir nog ändå till att knapra piller, för den lilla värken som är kvar är en sådan där liten och irriterande värk som sticker till ibland.


Inga kommentarer: