lördag 1 januari 2011

Lite nyår

Sådär, då bjuder jag på lite bilder från den sista dagen på året:


Jag tog fler bilder med mobilen, och filmade även med den. Synd bara att jag inte kan föra över bilder och film till datorn. Det var en ganska bra fyrverkeri i år. Det smälls i omkring 15 minuter och de flesta av oss är ute och snåltittar lite. Av ett grannskap på 100 hus så är det väl 10 eller så som skjuter av raketer.
Och de där förbannade tjutande sakerna. Varför konstruerar man ens raketer som tjuter. De är fula och det skär i öronen. Jag fick leka Dumbo med händerna för öronen flera gånger. Var även tvungen att gå in när tjutandet blev för intensivt. Satan vad ont det gör!

Nåväl, många fyrverkerier fick jag på bild, många fler i minnet. Framför allt eftersom det den första dagen/kvällen på vintern som det var plusgrader. När jag gick ut kände jag doften av vår (och krut) i luften och det gjorde mig god inför framtiden.
Jag längtar något enormt till våren nu!

Såhär såg min frisyr ut

Så här såg den ut klockan 2 i natt efter att jag vecklat ut alla mousse- oh hårspraystela flätor och knutar

Nu är det första dagen på den nya året. Det känns bra. Jag är full av tillförsikt. Det SKA hända grejor i år. Det ska bli ett år att minnas!

Välkommen 2011!

Inga kommentarer: