måndag 10 januari 2011

Uppdatering??

Jag är på tok för dålig på att blogga just nu, märker jag. Var det redan en vecka sedan sist?? Jösses. Vad ska jag skylla på?
Lite granna stress kan man säga. Förberedelser för att börja plugga, införskaffa böcker, haft storstädning i källaren och har nu en två ton skräp som ska slängar, julen har städats ut, Douglas har fått ny frisyr på tassarna och jag har spenderat timmar vid symaskin och spis.

En stjärnas vardag ;-)!
Jag längtar som en galning till våren. När det började regna för ett par dagar sedan var jag salig. Jag kunde inte sova. Var uppe till 02 och lyssnade på regnet. Underbar!Mera regn! Bort med snö och kyla. Nu vill jag se de första vårblommorna och känna de första ljumma vindarna.

Douglas förresten har haft ett par knepga veckor. Direkt efter nyår hade han två dagar (och en natt) då han kräktes tätt som oftast. Hur märkligt som helst. Nog för att han brukar kräkas en till två gånger i månaden, men då är det på morgonen och bara galla. Den här gången var det mitt på dagarna och mitt på natten.
Sen höll det upp och han var kräkfri... tills i natt. När mor kom ner i morse fick hon torka spya, och mitt under min egen frukost började han ulka så det var till att släppa ut honom snabbt som ögat. Märkligt beteende det där. Han är ju pigg och glad i övrigt. Hmm.
Min teori är att han käkar saker som ligger gömda i snöhögarna när ingen ser, och det sätter sprätt på magen.
Men fortsätter han såhär så blir det en tripp till veterinären. Vi han inte ha en kräkande hund här hemma.
Intressant och fräscht, inte sant.

Nej, jag tänkte väl det. Men jag har inte så mycket annat att bjuda på just nu.

Inga kommentarer: