fredag 28 januari 2011

Patrull

Jag har stött på patrull.
Inte bra alls. Det plågar mig riktigt ordentligt. Jag ska se om jag kan lösa det på något sätt. Det bästa hade ju varit att vakna en morgon och allting var löst. Inga mer problem, ingen mer patrull. Men så bra ska ju ingenting flyta på...!!
Allting började ju så bra den här gången, det var tredje gången gillt och trots att allting var ganska förvirrande, så var jag ändå vid gott mod. Tills bomben släpptes.
Nu vet jag inte hur det ska lösas.
Jag kanske kan vädja till stabens goda hjärtan eller nått. Det måste i vilket fall lösas.

Nu är första veckan som universitetsstudent avklarad. Jag har börjat få en slags struktur på alla föreläsningar och seminarier, börjat bygga upp mitt eget schema och ser fram emot våren med försiktig tillförsikt. Jag har en stor malsten ovanför huvudet som skymmer sikten, och det är böckerna. Vissa böcker har jag fått beställa hem, helst klart. Men att beställa alla skulle göra valven hos CSN ekande tomma, så jag måste hitta andra lösningar. Det första alternativet är att botanisera i grannens hyllor. De är lärare båda två, så där kanske jag kan hitta mycket matnyttigt.
Det andra alternativet är att fjärrlåna böcker från bibliotek. Undrar om det går att fjärrlåna från ale...? Den mest praktiska hade ju varit att låna e-böcker. Det kanske man också kan göra någon stans. Det hade varit det ultimata.

Jag får kolla upp det. Jag vill verkligen verkligen verkligen verkligen VERKLIGEN klara den här kursen.

Inga kommentarer: