tisdag 6 augusti 2013

Tvåhundraartonde dagen

UÄÄÄ-HUHUHU-HUÄÄÄÄÄÄÄÄ
Hör på min ylande gråt!
Jag avskyr att göra ogjorda arbeten. I morses tänkte jag göra bullar. Satte en helt fantastisk deg som jäste helt perfekt. Långjäst dessutom, så det dröjde en två-tre timmar innan jag skulle baka ut. Glad i hågen hivar jag upp degbunken på bordet, förberedde med bakplåtar och alltihop och skulle precis till att pudra bakbordet med mjöl. Öppnar påsen och plötsligt stannar tiden. Solen gick ner och alla åar och floder började rinna baklänges medan jag kände hur förtvivlans avgrundsyl stiga upp i halsen.I PÅSJEFVELN FANNS EN KOKONG MED EN LARV I!!!
En jäkla larvig larv som i sin dödhet hånskrattade mig rakt upp i ansiktet heeeehehhehehe du trodde minsann att du skulle baka bullar....aiiiiihihihihihi

Det blev till att slänga alltihop och åka och byta till nytt mjöl och köpa mer jäst.
Inte för att det blir mer bakande idag. Kanske in morgon. Jag är för deprimerad nu. Amen.

Inga kommentarer: