måndag 12 augusti 2013

Tvåhundratjugofjärde dagen

Ja så här sitter jag och rullar tummarna. Väntar på en besiktningsman som ska kolla läget på huset innan de ska stränga i närheten. De sa att det skulle kolla på grunden och kakel och sånt.
KAKEL! Tänkte jag i morse. Och våra fogar ser ut som fääään i badrummet. Jag studsade nog upp ur sängen och började ögonabums storstäda badrummet. Jag menar, det är ju ingen idé att angripa  fogarna och inte städa resten. 45 minuter senare är det skinande rent och jag kunde käka frulle.
Och nu sitter jag och väntar. Väntar....väntar.... och väntar.
Förmiddan räknas väl fram till 12 ungefär så jag hoppas de kommer snart!
Vill ju kunna hinna med lite renovering hos Pernilla också.

Förresten såg jag på mina bonsaier igår att de tycker att sommaren är så gott som över. Löven börjar gulna på dem nu. De har vuxit bra i år. Det är mer än man kan säga om de stora träden i trädgården. Tillväxten på dem är mellan 10-20 cm. Förutom pelarkörsbäret som har får en 5-6 grenar på nästan 50 cm i år. Kanske körsbär nästa år då :). Vårt stora körsbär ger inget i år... plommon- och äppelträdet ger desto mer. en 20 plommon och oräkneliga äpplen.
Alltid något.  

Inga kommentarer: