lördag 3 augusti 2013

Tvåhundrafemtode dagen

Bada nu bada, bada nu. Hoppa i och bada nu, bada,bada nu!

Japp, i dag blev det ett dopp i det blå. Eller brun kanske man egentligen ska säga. Vattnet var ganska... hur ska jag säga... chokladpuddingfärgat av alla människor som plaskat runt i vattenbrynet. Hur man än fastnade små bruna slampartiklar i minsta hårstrå på kroppen och man vackert smutsbrun när man steg upp.
Men det var skönt i vattnet så gick att överleva brunheten.
En mindre trevlig upptäckt är mina öron. Eller rättare sagt skallen bakom öronen. Efter att ha varit i och simmat och dykt ett tag fick jag otroligt ont när jag gick upp. Och jag hörde väldigt dåligt. Det kändes som skallen var av is bakom öronen och det spände och värkte i hörselgångarna. Otroligt enerverande.

Nu fick jag skallebang. Beror säkert på min bror som tjatar hål i huvudet.

Inga kommentarer: