fredag 30 augusti 2013

Tvåhundrafyrtioandra dagen

Nej idag fick det bli en paus. Jag har visserligen bara en 20 sidor kvar, men jag kände nån stans ur det började växa mossa på mig så det kunde nog vara bra att göra något annat en stund idag. Men det satt långt inne. Jag fick debattera länge och väl med mig själv om att skippa läsningen ett par timmar på förmiddan.

Istället fick det bli en tripp till Överby för att leta skor. Och jösses amalia, får man säga. Det är inte lätt att ha min hjärna med sig i affärer. Nån stans blir det kortslutning och för att jag över huvud taget ska kunna fatta nått beslut måste jag titta på ALLT!
Jag hade en tanke om att jag kanske skulle köpa lite kläder också, men fick snabbt slå det ur hågen, för hade jag börjat bläddra i klädställningarna hade jag varit kvar i flera dagar.
Det tig mig ungefär 3 timmar att hitta och bestämma mig för ett par skor! Jag var ju tvungen att gå igenom samtliga skoaffärer ett par gånger för att se vad de hade och till vilka priser och sen kunna jämföra dem emellan. Mitt i all min frustration över att tiden gick och att jag hade svårt att bestämma mig kom jag på varför jag alltid annars handlar online. Jag slipper fysiskt springa omkring i 7000 olika affärer bland massa folk och sorl och musik och annat som borrar sig in i skallen tillsammans med min grundliga scanning av alla skor. Jag var bara lite trött i skallen när jag väl masade mig hemåt.

Men skor det det i alla fall. Lite fjortis/tonårsaktiga, men de  var så bekväma att det skiter jag i. Jag gillar skor som sitter åt lite på fötterna, och det gjorde dessa, de hade lite tjockare sula också som sviktande lite när jag gick. Gillas! Bekvämligheten fick styra över estetiken i det här fallet.

Jag gjorde mig verkligen förtjänt av att läsa ut min bok när jag kom hem ;-).

Inga kommentarer: