lördag 2 januari 2010

Andra dagen

Det är årets andra dag, och vad bättre kan man sysselsätta sig med än att börja renovera lite grann. Det är hallen som åker på en omgång (igen). Vi renoverade den 2003 och då var den snygg när vi var klara. Men eftersom hallen är ett av de "rum" som slits mest, så ser den just nu minst sagt sjaskig ut.
Tanken var från början att vi endast skulle byta golv och sätta bröstpanel, men när fader började prata om att byta lister, måla om dörrar och annat så tyckte jag att då kunde vi väl lika gärna tapetsera om. Annars kommer vi reta oss på att de gamla tapeterna sitter kvar när vi är klara. Då är det lika bra att renovera allt. (dessutom kan vi rätta till de latmansmisstagen vi gjorde förra gången vi tapetserade).

Sedvanligt ska händelsen dokumenteras:

Hallen mot dasset

Hallen mot sovrum

Hallen mot vardagsrum

Hallen mot ytterdörr

Trappan

Jag ser mycket fram emot att börja renovera. Det är ju ingen nyhet för någon att jag tycker att renovering är skitkul =). Kul med nya färger, nya mönster, ny möblering och annat.


Det är märkligt hur vi ofta planerar och börjar renovera mitt i vintern...
Men det är väl för att få tiden att gå antar jag =D.
Ha det härligt i det fina vädret (jag var till och med ute på en promenad och kom hem blåfrusen om knäna).


Inga kommentarer: