söndag 3 januari 2010

Fortskridande arbete

Tänkte bara dokumentera det pågående arbetet:

Hall mot dasset

Hall mot sovrum

Hall mot vardagsrum

Hall mot ytterdörr


Trappan har visserligen genomgått en liten förändring, men det är inget som syns på bild. Jag har ägnat ett par timmar åt att skrapa bort silikon. Silikon? undrar du. Jo, låt mig förklara.

För ett par år sedan hade min far en ohejdad förälskelse för silikon och all dess möjlighet. "Silikon kan man använda till allt", skanderade pappa med en farligt besatt glimt i ögat. Efter varsamt övertygande (läs: slå pappa i huvudet med nått hårt och påpeka att hur bra silikon än är så blir det inte snyggt när man darrar på händerna så man får tjocka korviga ränder. Dessutom så gulnar silikon med tiden) så fick jag övertalat pappa att silikon är bra till mycket, men inte ALLT!
Innan jag fick honom att inse detta så hade han dock hunnit med att silikona vartenda trappsteg och i skarven mellan trappan och väggen, istället för att använda lister. SUCK!
Det tog mig timmar att skrapa bort all silikon!!


Inga kommentarer: