tisdag 12 januari 2010

Trångt

Korsett är snyggt... men revbenen håller inte med. Varför ska något som är så snyggt vara så omständigt att ha på sig?
Nåja, fin lider pin. Kommer nog ta av mig den sen när jag går ut. För ut ska jag. Solen kastar strålar med våldsam kraft mot jorden. Det vore att häda att inte gå ut och få sig lite solenergi till livs. Man kan ju också hoppas att det vinterbleka ansiktet kan bli lite rosigt. Datorskärmsljus gör ju inte underverk med glåmiga och hålögna ansikten direkt. Huva.

Har i vilket fall målat lite idag. Sista strykningen på karmarna runt garderober och dörrar.

Synd att det inte är kramsnö ute. Då hade jag gjort en snögubbe...eller 10.

Voffen ska få följa med ut i alla fall. Trots att han var vrång i morses. Stod mitt på gräsmattan och skällde som en bannhund. Och inte var det för nått särskilt heller. Nej, han bara stod och skällde. Fick motat in honom igen. Knäppgök!

Nej, byta kläder och ut och leka får det bli.

Ha en fin dag i snön.

Inga kommentarer: