torsdag 21 januari 2010

Somna...

Men vad trött jag är! Jag kan inte minnas när jag var riktigt trött sist, och här sitter jag nu och gäspar.
Det kan ha sin förklaring i vad jag sysslat med under dagen.
I morse fick vi besök av granne med barn. Vi hade kul, fikade, lekte, klinkade på pianot, kastade boll med hunden och TJÖT av skratt. Riktigt roligt!
När grannarna gick vid lunch hann jag sätta mig vid datorn en stund och käka en liten bit lunch innan telefonen sa RRRRRING! I luren hördes rösten av en annan granne. Hon undrade om jag hade slingat hår förr, med kam. Neeej, sa jag, men jag har slingat med mössa ett par gånger.
Men vad bra sa grannen, skulle du kunna tänka dig och hjälpa mig att slinga håret?
Ja, jo, varför inte sa jag och traskade över. efter 2 timmar och 45 minuter var jag tillbaka hemma efter att ha stått och slingat hår. Jag tror det blev bra. Det är lite problematisk med mössa, slingorna hamnar aldrig ända ned i hårbotten. Men jag tyckte det var fint i alla fall. Hoppas hon tyckte likadant.
Jag sa sedan att om hon ska slinga hemma nästa gång, kanske det skulle bara lättare att göra som de gör hos frisören. Att de slingar genom att "måla" håret och skydda det med folie. Får se om hon vågar sig på att slinga hemma nått mer....=).

Klockan var middag när jag kom hem, jag som inte är van vid så här mycket aktivitet sitter nu och gäspar. Hå hå jaja, märks att man blir gammal..... haha.

Ha en god kväll och en bra natt. Nu ska jag sticka (i dubbel bemärkelse).

Inga kommentarer: