fredag 1 januari 2010

Nytt år.

Bara för att det är nytt år skrivs detta inlägg. Har egentligen ingenting att skriva om.Är helt seg i huvudet. Somnade sent, vaknade tidigt, vid 7. Härligt värre.... eller inte.
Douglas var rädd som vanligt, fast det verkar inte som han var lika rädd som han brukar. Han gömde sig under min säng och ropade man på honom stack det fram en nos under överkastet.
Om det inte hade vart på grund av rädsla så hade det varit riktigt sött faktiskt.

Det var en makalöst vacker kväll igår. Svinkall, frostig och snöig. Det var längesedan jag var med om ett nyår där fyrverkerierna speglade sig i iskristallerna på marken och i träden.
Grannarna krutade dessutom på ordentligt så det var riktigt roligt att vara ute =). Jag tror dessutom att jag såg några som släppte iväg en kom loy. Jag ville göra nyår 08/09, men det finns lite föreskrifter om och kring det, och så var de lite i dyraste laget för min plånbok. Så det blev aldrig av. Men det var roligt att se en i år i alla fall. Kanske kan det bli en trend som sätter sig till nästa år =).

Nu är det morgon den första januari 2010. Jag ska äta frukost!

Inga kommentarer: