tisdag 15 juni 2010

Lite om, lite men

Tohojsan vad jag blev lite glad plötsligt.
Varför undrar den som läser. Jo, det ska jag tala om.

Jag har, som tidigare nämnt, fått min mormors gamla doro. Denna doro heter Doro PhoneEasy 410gsm och ska kunna ta emot och skicka mms.
Vad bra tänkte jag, och när min kompis skickade ett mms till mig skulle jag öppna och kika på bilden, så fungerade det inte. Vadan? undrade jag och gick till telias hemsida och försökte bli klokare. Efter lite letande var stans och inknappande av olika koder och annat skulle det fungera, men icke.
När klockan blev sängdags gav jag upp. Trots att jag visste att det skulle fungera. I morse vaknade jag beslutsam och ringde telia som sa att "nej, det finns inga automatiska inställningar till doro, man kan bara göra manuella inställningar via hemsidan".
- Men det var det jag gjorde i går, sa jag.
- Ja, men.... jaha, nu ser jag, sa teliasnubben, måste aktivera..hmm..simkort..det väl 073820...hmmm, mumlade han vidare.
- Ja det är det, sa jag.
- Bra då var det klart, sa han!

Och efter att ha startat om mobilen efter hans anvisningar så laddades min kompis' bild upp..... till hälften. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Det verkar ju lite knäppt att bara ta emot halva mms... hmm.

Knasigt! Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen..... (crescendo)

Såånt är livet, såånt är livet. Så mycket falskhet boor det hääääär.....

Ha en fin dag. Jag hoppas på barn idag. Det är nämligen en perfekt dag att få barn på!


Inga kommentarer: