tisdag 1 juni 2010

Soliga dagar..

...glömmer man bort bloggen.
Inte vill man sitta inne när man har så fint väder som nu.... men det gör jag ändå. I varje fall en lite stund till. Sen ska jag ut och plantera lite plantor och kanske också sola. Det vore skönt med lite sommarfärg nu när man är så blek att man ser sjuk ut.

Jag är alldeles alena annars. Hela dagen får jag prata med mig själv och hunden och väggarna. På sätt och vis är väl det skönt ock. Men det skulle varit trist en längre stund. Jag har gärna lite ljud och folk omkring mig även om jag inte ständigt umgås med ljudet och folket.
Nåväl, annars då?
Jo, jag har tränat en hel del med hunden, fot och backövningar mest. Om jag kan skaffa nya batterier till kameran kan jag visa hur det går.
Så här har det gått hittils:


Detta var när jag började min träning med "fot". Jag fick en massa bra kritik från vovve-folket som jag använt i min träning och nu går det bättre och bättre. Men jag insåg ganska snabbt att jag var tvungen att bryta fotgåendet till att öva lite bakdelskontroll istället- Något jag upptäckte vid övrningstillfällena är att Douglas inte verkar ha den minsta uppfattning om att han har en bakkropp. Han verkar tro att hela hans kropp består av en nos och framtassar. Resten är det lite slit och släng med verkar det som.
Så nu har jag försökt ha honom till att backa och att baka upp på saker och det går väl sådär.Han vill inte backa rakt och stöter han emot något så svänger han istället för att kliva upp. Men vi är ju ändå bara i början av träningen, så det lär väl bättra sig så småningom.
Tanken är att när han förstått att han har en bakkropp, kunna använda den för att placera sig rätt vid "fot".
Jag får se om det blir som jag tänkt mig.

Annars händer det inte så mycket, men så har jag också ett guldfiskminne. Vad gjorde jag förra veckan? Inte en susning. Har för mig att jag hade ont i huvudet nån av dagarna....

Inga kommentarer: