fredag 25 juni 2010

Midsommar

Idag var det midsommar.
Vädret var lovande till en början, men ju senare det blev, desto sämre blev det. Framåt kvällen blåste det och var jävligt, så det var snöpligt.
Men en fin dag fick vi i alla fall.



Jag gjorde tårta. En slags mousse-tårta med vanilj- och rabarberkräm. MUMS, men mycket stora bokstäver kan jag säga.
Moussen hade dock inte vänligheten att stelna som jag ville, så det fick bli ett lätt fryst mousse-tårta för att inte moussen skulle rinna av, hehe.

Även mormor förärade oss med ett besök, vilket kan skådas i en orgie av bilder nedan.
Jag gjorde kransar. Eftersom vi inte har så mycket ängsblommor i området, fick det bli att köpa buketter att göra kransar av. Den räckte dock bara till mig och mormor...



Mormor var på ett särdeles gott humör!






Vi är tripp trapp trull. Mormor, mamma och jag.













Mi änd mi NANNAH! Bara en sisådär 51 år mellan oss.



På kvällen var det tänkt att vi skulle grilla hamburgare ute över eldfatet. Pappa var den enda som trotsade elementen och satt ute i 12+ (ungefär), blåst och småregn. Heder till Far!
Och gissa om det blev gott att göra burgarna över öppen eld. Jag röstar för att vi kastar gasolen åt skogen och fortsättningsvis lagar vår mat á la grottliv. Mumma.

Det var en härlig midsommar. Fler av den sorten tack.

Inga kommentarer: