tisdag 8 juni 2010

Voj voj voj

ååååhhhh, jag är så ynklig just nu. Mitt halsont gör att jag känner världens undergång flåsar mig i nacken.
Hur kan man vara ynklig? När det finns folk i världen som står ut med tortyr och krig och lever farligt, så sitter jag här med ömmande hals och börjar fundera på att skriva ett testamente...

Njae, riktigt så illa är det väl inte, men nästan. Det är bara att stå ut. Det handlar om en vecka, så det får jag helt enkelt klara av.

Nåväl, jag hade velat gå ut och gräva i trädgården. Det behövs, men jag känner mig inte pigg nog för det. Jag hoppas att det blir mulet och regnigt hela veckan så jag kan ta grävandet till så sjukdomen SKA vara över.
Det måste vara fuktigt i marken för att jag ska gräva så det inte blir så tungt.

Och stackars Fjant som brukar få leka med mig om dagarna ligger och tittar på mig med sina stora och bruna ögon. Och han ser så liiiidande ut. Stackars Fjant som ligger i sin vadderade säng i ett stort och varmt hus och blir kelad och klappad med.
Det är synd om så många idag.

Inga kommentarer: