onsdag 30 maj 2012

Bråda dagar

Ja nu är det mycket som ska göras och hinnas med. Har erbjudit mig att renovera hos Fanny lite grann och det ser jag fram emot. Riva bort gamla tapeter, spackla och sen måla. Sånt jag jag gillar att göra. Framför allt att måla. Förändringen bli så definitiv när man målar. Härligt! Det ska bli klart innan lillebror kommer (9 veckor) så det måste ju göras snart. Vem vet, han kanske blir en tidig bebis!
Och så ska jag köra massa bil! Jag ska åka iväg på föreläsning idag och i morgon och i övermorgon ska jag köra. Nu jäklar ska jag bli en bra förare. 
Och så håller jag på med mina texter också. Håller tummarna att de bli något att ha den här gången. 
Och så håller jag på med trädgården. och mina bonsaier. Björken börjar se lite lovande ut. Jag har avlövat den helt en gång och tvingar fram nya knoppar och små grenar. Det är verkligen tålamodsprövande att ägna sig åt bonsaiodling. Man vill ju att saker och ting ska hända snabbt ju!
Jag har gott hopp om björken i alla fall. Än så länge har den överlevt och den har stått 4 år i kruka och blivit helt nedmejad en gång av Douglas så stammen den har nu är egentligen en gren som växer upprätt. Björken har en lite rolig form, men det är bara charmigt. 
I år är första rået som jag är riktigt tuff mot den. Tidigare år har jag bara planterat om den varje vår och sedan låtit den växa som den velat. I år kortare jag in grenarna för första gången och i år börjar arbetet med att ge den form. Dvs att tvinga fram nya grenar och mindre blad så den verkligen kommer likna en liten miniatyrbjörk.
Hoppas den överlever detta nya, tuffa liv. 

Hmm, märkligt hur mina inlägg verkar hela tiden vilja dra sig mot trädgården ju mer jag skriver. Man kan väl lätt  ana vart mitt största intresse ligger, hehe. 
Hade kunnat skriva mycket mer om trädgård, men jag tror att jag ska gå ut och plåta lite istället. Bjuda på lite bilder från mitt säsongsintresse. 

Inga kommentarer: