fredag 25 maj 2012

Nervositet

Det borde inte vara fysiskt möjligt att vara så nervös som jag är just nu. För en skitsak egentligen. Men så är det med oss nervöst lagda. nervositeten kommer för de mest konstiga saker.
Jag hoppas bara att den inte gör mig tvärslut i skallen för jag behöver verkligen vara knivskarp nu. Jag fokuserar på att andas. Lååångsamt. Går igenom alla moment i huvudet. Punkt för punkt. Och andas.
Andas. Andas.
Man kan nästan tro att jag förbereder mig för en rymdfärd eller en hjärnoperation. Och så handlar allt om att jag ska ut och köra bil.
Om bara nervositet hade varit rationellt! Då hade man ju kunnat angripa den med logik. Tyvärr funkar det inte så.
Istället är det bra att andas. och hoppas att kroppen reagerar som den alltid gör. Nervositeten är som absolut värst alldeles innan det man är nervös för. När man väl har börjat lägger den sig och ett stort lugn infinner sig.
Jag hoppas det blir så nu med. Det borde bli det.
Fan vad jag avskyr min hispighet! Men den har funnits med mig så länge jag kan minnas och jag lär nog aldrig bli av med den...

Inga kommentarer: