torsdag 31 maj 2012

Föreläsning

Föreläsningen är över. Eller föreläsning och föreläsning. Det är ett väldans fint namn på riskettan man måste göra nu för tiden för att kunna ta körkort. Det var lite kul att jag mötte en gammal klasskamrat från gymnasiet som skulle upp göra samma sak. Lite skönt att inte vara den enda som var närmre 30 än 20 där, hehe. Livet verkade leka för henne i alla fall, och det är ju alltid kul att det går bar för folk.
Jo som sagt. Tre timmar föreläsning var det om sömn alkohol och droger och det var matnyttigt. Även om jag gick igenom det mesta när jag försökte ta körkort förra gången. Tre timmar flög väl inte förbi, men det var inte för långsamt i alla fall. Det värsta var de hemska stolarna som var obekväma till 1000. Mot slutet ändrade jag ställning så ofta att folk måste undrat vad fasen jag sysslade med när jag for upp och ner med benen, satte dem i kors, sträckte ut mig, hasade mig ner, satte mig upp osv.
Nu är det bara några moment kvar. Gå lite körlektioner. Göra teoriprov. Göra halka och sen uppkörning.
Ujuj, en sak i taget nu, annars slår väl hjärnan bakut!

Nu ska jag strax gå till bussen i alla fall.
Wish me luck.

Inga kommentarer: