tisdag 1 maj 2012

Lite av en promenad

Det var visst ett tag sedan jag var aktiv här. Blogger har ju ändrat utseende. Man kan ju alltid hoppas att bilderna bli klickbara när man laddar upp alla på samma gång istället för enskilt numera.
Jag var ute på promenad tillsammans med Fjant igår. Kameran fick hänga med. Jag kom på mig själv att varje gång jag letar motiv till fina bilder bli det alltid uteslutande natur... Ganska tråkigt när jag tänker på det. Får skärpa till mig ett par hekto. Nåväl. 

Bilder från min morgonpromenad:
Vitsippor i slänt

Douglas på trottoar framför vitsippor i slänt

Träd framför skolan

Gammal och övervuxen stig

Fin promenadväg med sneakpeak av Kaptensvillan som blivit så snygg att man tappar andan

Ett träd

En enstaka vitsippa

En fint gult hus med miniatyrfilter (bara för att det är roligt)

Det vackraste trädet i Lödöse

Det vackraste trädet i Lödöse från en annan vinkel

Tänk vad lyckliga vi är att det vackraste trädet i Lödöse står i våran trädgård :).
Idag är det första maj. Jag har inget att demonstrera mot, men jag måste börja tänka på hur jag ska göra med mina stackars växter. De växer för fort. Gurkorna har tagit över hela vardagsrumsfönstret och vissa tomatplantor är över 40 cm höga. Gurkorna börjas dessutom redan ge gurkor!Och det dröjer en månad till innan de ska sättas ut tyvärr. Funderar på en drastisk åtgärd för tomaterna. Sonika att klippa av dem och sätta dem i vatten. Ny rötter bildas på stammen, men risken är att de behöver lång tid till att återhämta sig... Får fundera en stund till.

Inga kommentarer: