onsdag 23 maj 2012

Sällsynt

Vissa dagar är sällsynta. För tredje dagen i rad har det varit strålande väder och det har inte hört till vanligheterna den här våren. Även om jag ar svårt med värmen mitt på dagen, jag tappar verkligen orken totalt, så är det ändå härligt. Framför allt när man ser ut i trädgården på allt som växer.
Äppelträdet blommar nu. Sist ut i år av fruktträden. det brukar alltid komma tvåa mellan plommonet och körsbären. Men det gör egentligen ingenting eftersom jag kommer ta bort blommorna så vi inte får nån frukt. Vill att trädet ska fokusera allt på att förgrena sig i år.

Det har varit en hel del trädgård idag. Sätta mina fröer. Hasselört, murreva, mörkbladig mitsuba och spetsmössa blir det. Om nu jag kan få fröna att gro. Det var lite konstiga odlingsregler. Ställa i kylskåp och sånt.
Tvättade i ordning utemöblerna och ställde upp dem på altanen. Gick genom mina odlingsrukor och det växer på bra. Förutom mina stackars gurkor som håller på att förlora livsgnistan.
Och så var det hunden som skulle få sig ett bad också. Och lite fästingmedel. Gött att ha det gjort.  Nu är det bara att klippa honom till helgen. (eller klippa till honom, höhö)


Inga kommentarer: