lördag 30 mars 2013

Åttionionde dagen




Lite fler bilder på vårt dukade bord. Jag gjorde lite förändringar till dagens påsklunch och middag (fyllde ut med rosa tulpaner). Och en bild på själva lunchen också.
Påskaftonen började riktigt roligt. Inte nog med att mamma överraskade oss med varsitt ägg, på förmiddagen smög jag bort till Valla Marias och gömde påskägg för föräldrar att leta efter. Bröder fick i uppgift att hitta på något svepskäl att gå upp nån kvart efter mig tillsammans med föräldrar. Det som är svårt med att gömma ägg för föräldrar är att vuxna människor lätt kan lägga ihop två och två... De anade väl båda två vad som var i görningen.
Efter startskottet for traskade och kröp de omkring över stock och sten och rotade i gammalt sly efter sina ägg. Störtkul att se föräldrar 50+ susa omkring och leta ägg. Tror de gillade det också.
30 min senare var äggena hittade och dags att gå hem. Svinkallt dessutom. BRR!

I väntan på lunch passade jag på att åka till Fanny och önska glad påsk och lämna ägg. Och fick ett fint ägg tillbaka :).

Gla' Påsk nu!

Inga kommentarer: