onsdag 20 mars 2013

Sjuttionionde dagen

Jag har börjat med balsammetoden. Igen. Tredje gången gillt. Ska inte ge upp den här gången, utan hålla ut och hoppas på att håret blir mjukare och mer följsamt. Inte lika spretigt, frissigt och hårt som det varit tidigare. 
Tog ingen bild på barret precis innan jag började, men det såg i princip lika dant ut som på den här bilden från juni 2010:

Lika stort som på bilden, men mycket torrare i topparna efter orkäkneliga färgningar och blekningar. 

Efter en sistatvätt och en balsamtvätt ser det ut såhär:

Jag är väl inte den som brukar sudda ansiktet, men jag glömde tänka på att även nyllet skulle visas och inte bara håret och såg ut lite grann som en hög råtta i fejset när jag tog bilden. Ville besparar er upplevelsen, hehe. 


Jag är två dagar in i mitt nya balsamliv och det jag kan säga hittils är att jag upplever håret torrare än någonsin, det är hårt och livlöst. Läste nån stans att det skulle kunna bli så innan fuktbalansen återställts i stråna, så det är väl bara att stå ut. Tänker att jag får ta nån bild i veckan eller så, så jag kan se ifall det blir nån skillnad. 

Just nu är jag inte nöjd. 

Inga kommentarer: