tisdag 19 mars 2013

Sjuttioåttonde dagen

Douglas framtass i torsdags

Douglas framtass igår.

Ser ni en lika storskillnad som jag gör! Jag tycker skillnaden är väldigt stor, och jag vill gärna tro att det är det dagliga atamonbaden som gjort lite skillnad. Nu hoppas jag att antisvampschampot från veterinären kommer göra sitt till också. Jag gjorde det till en klickövning att gå i och ur baljan med vatten så det var enklare att champonera tassarna än jag trodde. Och han verkade tycka det var ganska kul också.


Och det här är min nyaste kära ägodel. Jag har under ett års tid tittat och tänkt på en bonsaikruka till min björk. I år har den stått fyra eller fem år i sin runda terracottakruka . Förra året tänkte jag  på att den skulle få flytta till en bonsaikruka, men så började jag minska löven och påskynda förgreningen istället, och för att inte stressa trädet ytterligare fick den stå kvar i krukan den säsongen.
Så under hösten och vintern kikade jag runt på olika stlällen som kunde tänkas sälja krukor och hittade massa fina krukor i alla tänkbara prisklasser. Den lägsta prisklassen var ju någonstan från 250:- och uppåt och jag har tänkt "jo, men det kan ju vara ok"...
Gissa om jag blev glad när jag åkte till Wäxthuset igår och hittade den här! Inte bara snygg och i rätt storlek utan priset var ju alldeles passande för min plånbok. 150 riksdaler!! Det ska bli så kul att få ålantera ner min lilla björk i den här krukan och förhoppnings se den bli ännumer lik en riktig bonsai.
Björken är ju mitt första träd och det finns en massa stiltypiska fel egentligen. Grenarnas placering, höjd och fördelning, men så länge den lever och växer så är jag nöjd.
Jag kan nästan se framför mig hur trädet kommer bli mer likt en bonsai i sin kruka.

Dagen har till stor del spenderats hos Fanny och kids. Alltid full rulle när man är där och timmarna bara flyger iväg. Min näsa är inte jättebra kompis med mig. Mitt under lite pussling med Linnea tyckte den det var dags att blöda. Bihålorna gör ont om jag försöker snyta mig så det undviker jag. Örongångarna är täta så jag hör lite som under vatten, locken kommer och går och balansen blir lite hipp som happ, hehe.
Men det går nog över så småningom.

Jag älskar att ha körkort!!

Inga kommentarer: