lördag 2 mars 2013

Sextioförsta dagen

Buhu här sitter jag och är sjuk. Fasen!
Jag trodde att jag hade klarat mig. Hade varit så försiktig och undvikit sjuka vänner och allt. Och även lyckats hålla min frisk under den här veckan när Marcus är hemma och är förkyld. Så, innan jag somnade inatt kände jag hus halsen plötsligt gjorde ont och var sträv. Jag somnade med min sista tanke: fan också.

Tjock näsa, ond hals och är allmänt berdövlig. Usch vad sliten man känner sig när kroppen är full av virus och annat slem. Man känner sig grå, matt och stripig. Förhoppningsvis går det över snabbt.
Innan jag började känna mig för dassig åkte jag iväg och bunkrade upp med kolsyrat vatten, halstabletter och näsdukar. Det är det som kommer hålla mig vid liv den närmsta tiden. Kan inte dricka annat än kolsyrat när jag är sjuk. Förutom varm choklad. Gärna så varmt att det bränner i halsen. Jag inbillar mig att jag bränner bort det onda, haha. Och det stämmer ju lite i alla fall. En kort stund är smärtan borta.
Jag gillar inte halsont. Att snora är inte så farligt, men att ha ont i halsen är helvete. Framför allt när man ska sova. Vaknar ju varje gång man sväljer. Ingen kvalitetssömn här inte.

Morden i midsommer. Två avsnitt avverkade jag direkt efter varann. Synd att inte hela serien finns ute, men jag får nöja mig med det som finns.

Masade mig ut med Fjanten på en runda och kom bort till gräddhyllan och tyckte att det var ovanligt bjäbbigt i området. Visade sig att en familj har valpar däruppe!! 7 veckor gamla bc-labb-dobermann-blandingar och det är fullständigt ljuvliga. Ja hade snott åt mig varenda en om jag hade kunnat. Blev att jag stod och pratade lite med dem och berömde valparna.

Drömma är gratis :).

Inga kommentarer: