söndag 17 mars 2013

Sjuttiosjätte dagen


Dagarna strålar av den här. Det är synd att den tittar fram nu eftersom det inte finns något att pyssla med på utsidan. Det är fortfarande tjäle överallt så man kan inte gräva och förbereda för våren. Det ena man kan ägna sig åt är ju att vårstäda, men jag var en sån flitig myra i hösat när jag höststädade, så jag har inget att städa nu, haha.
Jag är ute och kikar på vårtecken istället. Ett tar snödroppar har jag hittat, och krokusarna börjar sticka upp lite grann, men inga blommor än. Väntar otåligt på krokus, vårstjärnor, pärlhyacinter, tulpaner, påskiljor, pingsliljor och vitsippor... eller bara nått fräscht grönt. Bara en ynka liten knopp som är påväg att slå ut. Nånting som talar om att våren är påväg och att vintern äntligen är slut.

Inga kommentarer: