onsdag 6 mars 2013

Sextiofemte dagen

Jag ser ut som om jag bråkat med en katt i ansiktet. Höll på att kvävas. Har tydligen en jäkla klump med segt slem i halsen som inte riktigt vill bli upphostat.
Försökte två gånger, men det fastnar halvvägs och blockerar luftvägarna så jag varken kan andas in eller ut. Och den oundvikliga reaktionen är att slita sig själv i ansiktet. Inte logiskt, men kroppen reagerar i panik.

När jag väl fick svalt ner (jag vet ÄCKLIGT, men det fanns inga alternativ) slemmet undrade jag vad det var för skräp jag hade under naglarna. Det var visst hud...! Så kan det gå.

Kan inte minnas sist jag hade en sån här förkylning. I natt var jag uppe vid 01 och ångbadade ansiktet för att lösa upp slemmet i näsan (gick väl sådär) och för att kunna sova fick jag palla upp kuddarna så jag var sittandes. Har aldrig behövt göra så tidigare.

Nä, jag känner mig inte helt på topp just nu...

Sårad i strid

Inga kommentarer: