onsdag 17 april 2013

Hundrasjunde dagen

Ok, jag kommer inte hålla mig. Det kommer bli lite såddar i år i alla fall. Bara lite blommor, lök och dill. Tittade igenom min lilla fröpåseburk och det började genast rycka i fingrarna.
Så lite kommer det  bli. Redan nu kan jag gå ut och så lite lök (jo "så lök", inte "sätta lök" idag eftersom jag kommer så dem från frön, kära far kommer sätta lök senare) och dill, så det kommer jag nog göra. Och så ska jag kratta upp gräsmattan i rabatten på framsidan och slänga ut ett tunt lager med jord och gräsfrön.
Och så ska jag rensa bort lite dött.
Och så ska jag längta efter min kamera! Nu börjar det verkligen hända saker i trädgården på framsidan. Krokus har börjat duka upp, tulpanerna börjar sticka och jag kan ana små spetsar av vårstjärnor. Får jag inte hem min kamera snart kommer hela min timelapsidé gå om intet. Påänger är ju att man ska kunna se hur det växer upp... inte redan när det är uppvuxet!

Inga kommentarer: