fredag 5 april 2013

Nittiofemte dagen


Om det är torrt nu? Jo det vill jag lova. Trots att jag dränker händerna i desivon när jag går och lägger mig ser de ut såhär när ja vaknar.
Det har inte regnat sen i höstas/vintras någon gång. Det har fallit lite torr snö bara. Och den snönhåller just nu på att dunsta nu när solen är uppe.
Jag kunde aldrig tro att jag skulle säga det, men jag saknar regnet litegrann. Framför allt vill jag få upp luftfuktigheten lite så jag slipper bada i hud- och handkräm.

Men det är bara att står ut. Vi bor i Sverige så jag är ganska så säker på att det kommer regna förr eller senare. Och då kommer jag ångra att jag yttrade mig, hehe.
Passar på att njuuuuta av solen. När sist hade vi en sådan solig vår?

Njöt lite extra idag när Fanny och kids var här och vi roade oss på lekplatsen. Solen i  nacken. Någorlunda temperatur och en rutschkana. Jag är inte den som är den. Barnasinnet hänger allt kvar... även om det inte var så mycket av ett äventyr för mig att rutscha. Kanan är ju bara nån meter lång eller så :).

Prat om barndomen och livet för länge sen. Även om det känns som igår, hehe. Om 3 år är Linnea lika gammal som jag och Fanny var när vi först träffades. Jösses, tanken svindar lite för mig eftersom jag tycker det gått så kort tid sen dess.... och ändå är det 22 år sedan i år. Haha kom att tänka på att om tre år när Linnea är i samma ålder som jag och Fanny var för länge sen, så är det 25 år sen jag och Fanny först träffades. Vi firar silver...vänner? Silvervänskap kanske?
Jag som gärna ser mönster i det mesta här i livet tycker att det var lite fint :). Något värt att fira, kanske?

Inga kommentarer: