lördag 6 april 2013

Nittiosjätte dagen

Ok jag har ju nojjat en hel del över mina påsar under ögonen sedan jag började med linserna. Och jag vet, jag skulle inte tjata mer om det, men jag har gjort en upptäckt!!
Som sagt, jag har nojjat och undrat "när missade jag att jag börjar bli gammal?!". Hur  har jag inte kunnat se att jag släpar på sopsäckar under ögonen (ja ungefär). Så jag började bedriva mindre forskning för att se när de först dök upp för att på så sätt kunna åldersbestämma när ålderdomen smög sig på (låt mig överdriva nu :D). Så jag började titta i album bakåt i åren. När jag var 20 år... ja nog fanns det lite påsar där...17, ja här syns dem...14, ja fast vänta lite, kan det här stämma... 10? 8? 6?! 4??!

JA TA MIG FASEN OM JAG INTE FÖDDES MED DEM!!!


Här är jag 4 bast med mina påskompisar

 Här är vi i 8årsåldern

Här är vi 10-11 nånting

Här är vi 27 and still going strong som man säger. 

De har väl blivit lite större och lite mer... linjerade med åren, men det är ju inte oväntat, hehe. 
Men hur kunde det bli såhär? Hur kunde jag "glömma av" mina påsar och sen bli så överraskad när jag såg dem igen. Min teori är att de senaste 11 åren som jag har haft glasögon har bågarna alltid "skurit" rakt över påsarna så jag har liksom inte sett dem på kort eller i spegeln. Och när jag var 16 och innan dess tänkte jag väl aldrig på påsar. Ingen har någonsin kommenterat dem så jag har aldrig ägnat dem en tanke. 

Jag tycker att jag ser så mycket äldre ut tack vare (på grund av) påsarna och det är väl inte jättevälkommet, men vafan. Man blir äldre, och det verkar ha varit ett normaltilstånd för mina ögon att ha sina hängande kamrater så varför börja ojja sig egentligen. 
Helt ärligt så gör det mig inte sååååå mycket att de är där. Det är mest att jag blev så förvånad och överraskad när jag såg dem. Och jag är ju till min natur ganska nyfiken av mig och att lämna ett mysterium olöst ligger inte för mig direkt.
Mysteriet med de rynkiga ica-kassarna är nu löst. Välkomna åter får man väl säga.  



Slänger med en bild på mamma också. Här är hon lika gammal som jag är nu,. Höggravid med min lillebror.
Jag tycker vi är skrämmande lika!

Inga kommentarer: