fredag 20 december 2013

Trehundrafemtiofjärde dagen

Första kolan är klar. Många fler ska det bli. Det här ska bli en kola-jul! Jag göra kola varje år, men av något märklig anledning tar den alltid slut innan julen knappt har börjat, och det ska det bli ändring på i år.
Jag har bunkrat upp rejält med grädde, socker och sirap för här ska kokas kola!

Jag och mamma åkte till mammas kompisar Siv och Bertil för att hugga gran.
De har egen skog och vill mer än gärna skänka oss granar. De är så snälla att man nästan religiös :).
I vilket fall åkte vi ut i nån mörk skog i Hålanda/Sollebrunn och traskade ut över myr och hed (typ) tills vi kom till en öppen plats med massvis av granar. Var bara att välja och vraka. I år ville jag ha en maffig, mastordontgran. Tät som bara den och gärna nå ända upp till taket. Jag fick tag i en otroligt fin, symmetrisk gran. Kanske inte så tät som jag ville, men det är ju närmast omöjligt när det handlar om vilda rödgranar, men det är nära nog. Är otroligt nöjd. Visar bild så småningom.

Nu kommer julen med stormsteg!

Inga kommentarer: