torsdag 12 december 2013

Trehundrafyrtiosjätte dagen


Ja varför inte. Det kan ju alltid vara av intresse för någon (eller varför inte mig själv) att dokumentera en dags intag av föda. Lite kul att se det uppradat såhär :).

Från vänster till höger:
8.15 frukost. Två vasaknäcke med smöt och ost. Et halvt äpple, En d-vitamintablett och ett halvt glas vatten.

15.05 lunch. Pasta med pesto och tomat/löksallad med vinäger- och oljadressing. En halv flaska vatten med citrussmak.

19.00 provsmakning. En styck lussekatt med smör. Det var inte jättegott.... för lite socker, för lite salt och för lite...smak över huvud taget. Men de blev fina :).

20.10 middag. Farmormacka (väldigt grovt bröd) med smör, tjockt med grovmalen, stark senap och ett rejält lager med rå bacon. Till det ett halvt äpple och resten av min halva flaskan med vatten.

Varken mer eller mindre. Kanske att jag kommer dricka en hel del vatten till innan jag törnar in i kväll, men det blir inget mer att äta. Med visst intresse har jag lagt märke till att hungern avtar i takt med att veckorna gått. Jag har i flera år varit supernoga med att äta var 4.e timma och när jag började på praktiken blev det omöjligt. I börjat var jag vråååålhungrig. Så hungrig att jag kände mig svag och yr... men nu efter ett par veckor är det ganska lugnt. Känner inte samma rivande i magen som förut. Det är inte bra!! Det är så det börjar. När man (jag) börjar hoppa över måltider och innan jag vet ordet av blir jag en benget igen... Så trots att jag inte är så hungrig när jag slutar blir ändå min viktigaste uppgift att åka hem och göra lunch för jag får inte hoppa över måltider.

Nog för att jag ändå gjorde det idag på sätt och vis. Middagen blev ju egentligen både middag och kvällsmat idag, så det var väl ingen optimal dag att fota maten på haha.

I morgon blire pepparkakshus!

Inga kommentarer: