söndag 22 december 2013

Trehundrafemtiosjätte dagen

Ja, jag kan väl börja med att skriva "kolakokning" igen. Ytterligare två satser kola har gjorts, och de kommer bli de sista. Nu har jag gjort kola på sammanlagt 1 liter grädde, 1 kg socker, ½ liter sirap, lite salt och ättika. Nu får det räcka för ett år eller så. Lite trött på att koka kola nu.

 Glädjens upptäckt igår när jag skulle släcka för kvällen var att granen luktade gran :D! Det har inte jag känt sen jag var barn. Jo om jag krossar barr eller bryter grenarna förståss, men inte att granen spontandoftat som det gjorde igår. Rent ljuvligt och jag ramlade rakt ner för en 20 år lång stege av minnen och upplevde för en nanosekund alla minnen kring jularna vid 7-8-9 årsåldern lika intensivt som de hände nyss.

Haha, är det ett tecken på att man börjar bli gammal? När man börjar bli nostalgisk? Jag får nog se upp om jag börjar slänga mig med uttryck som "på min tid..." och "hujedamej".
Snart äre go' jul!

Inga kommentarer: