torsdag 18 december 2008

Barn idag

Jodå här har det varit barn idag. Riktigt små till och med. Våran granne med sin 11 månader gamla flicka var över halv två och fikade. Halv fyra kom en gammal körkompis till mamma med sin 4 månader gamla pojke. Gissa om ljudnivån har varit hög, haha.

Lillflickan satt på golvet och tjöt av glädje för att Douglas låg som ett utslaget lejon redvid henne. Hon sparkade honom i huvudet, slet honom i pälsen och petade honom i ögonen och nosen och han rörde inte ett morrhår. Började nästan undra om han var död, hehe.

Lillpojken var hungrig och skrek och var olycklig innan hans mamma fick ammat honom. Sen var han så nöjd och glad att han skrattade med hela ansiktet och kinderna blev alldeles röda.
Det är något väldifgt intressat och fashinerand emd små barn. Deras hjärna! Det hade varit bland det mest intressanta i hela världen att kunna få reda på vad som händer i små barns hjärna under det första året.

Douglas var så duktig och höll sig på sin kant. Var försiktig när han nosade på barnen och höll sig undan när det byttes blöja (på golvet). Han var dessutom till hjälp när lillflickan hade kastat sin strumpa in under bordet. Jag sa till honom att hämta strumpan och det gjorde han =). Härligt när träning ger resultat. Vi fick ha en privat liten uppvisning på vad han kunde. Stänga dörrar, hämta saker jag pekar på. Sitta, ligga, stå, rulla och upp med händerna (med och utan handtecken och röstkommando). Stegra, vinka och hopp körde vi också.
Ha är egentligen ganska duktg den lilla fåntratten. Om jag tänker efter är han inte alls lika omöjlig som tidigare. Jag kan ha honom lös på promenaderna även när vi träffar andra människor och hundar (har i för sig bara träffat "säkra" människor och hundar än), han kommer på inkallning 7-8 ggr av 10, han är bra på att lämna i från sig saker numera och på att låta sig torkas om tassarna (av mig). Det som fortfarande är oförändrat är hans protester mot pälsvården. Att trimma, klippa, borsta och att klippa klor är fortfarande en mardröm.
Håller visserligen på att försöka klicka bort det beteendet, med det är svårt när man endast har två armar som ska hålla tass, klotång, klicker och godis. hade behövt två-tre armar till =D.

Nåja. Korvarna smakar huäääk. Den svenska Wermdökorven framför allt. Synd och tråkigt efetrsom det tog lite tid att göra den. Jag får tröstäta mitt julgodos istället.
Mina whiskynöt-tryfflar blev sanslöst goda. Kan äta hur många som helst. Mmm

God Kväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Johanna, du måste titta förbi och mysa med VÅRA "barn"! :)

Johanna sa...

Jadu Anonym, det blir nog svårt när jag inte vet vem du är =).