måndag 29 december 2008

Frön



Små frön. Massor av små frön. Som en god godispåse!
Jag har redan börjar planera inför årets (eller nästa års kanske man ska säga) planteringssäsong. Jag har köpt salladslök, gullök, plocksallad, asiatisk kål, rödbetor, brytsockerärtor, majs, flerfärgade rädisor och ätbara blommor till trädgårdslandet. Till framsidan har jag köpt gräslök (som ska få växa till stora tuvor och gå i blom), luktärt, mariaklocka och clarkia.
Fick även en fröpåse på köpet eftersom jag köpte så mycket. Gul paprika. Hade hellre velat ha någon storts blomma eller så eftersom jag likagärna kan ta paprikafrön från köpta paprikor. Men men, man ska inte klaga. Gratis är gott =).

Det ska bli så otroligt kul att få sätta i gång. Det kliar i mina fingrar!

Vi haer nu plockat ner ännu mer i vardagsrummet, och jag har inte fått tummen ur och fotat än. Får göra det om en stund. För ögonblicket är jag nämligten HUUUUNGRIG!
Maaaaaat, tack. Det hade varit väldigt gott med en mozzarella-pizza just nu. Jag kan äte en sådan pizza om dagen om det så skulle vara. Mums.

Inga kommentarer: