onsdag 10 december 2008

Favorit

Tillåt mig vara fånig och banrlig, men jag kan inte hjälpa att tycka att den här filmen och särkillt låten är extra bra =D.

http://www.youtube.com/watch?v=uzkqvg0-29U

Det som jag tycker är ett litet minus i filmen är blodet. Det är för ljust och är inte så "skrämmande". Jag såg på en Sweeney Todd-film som gjordes för ett par år sedan (inte med Johnny Depp då förståss) och där var blodet riktigt bra. Och de hade grymma scener när barberaren skar upp halser så grundligt att man kunde se strupar och annat när det knäcktes bakåt.
Lysande.

Annars är den här filmen super, inte bara för att "Johanna" förekommer. Det är en söt kärlekshistoria med ett lyckligt slut.
Får nog ta och köpa hem den. Det var ju ett par månader sedan jag såg filmen... vill gärna se extramaterialet.
Det är nästan lika roligt att titta på som filmen.

Annars var jag bjuden på fika idag. Min granne bjöd in mig på pepparkaka och vatten (dricker varken kaffe eller te). Jättemysigt. Grannens lilla dotter på 10 satt med och var så glad och trevlig....tills hon fick syn på min mössa/keps. Den tyckte hon var så läskig att hon grät med hela ansiktet. Hon tvärtystnade och lyste upp som en sol när jag tog av den.
Hade jättetrevligt, satt och pratade och skrattade. Kul med grannar!! Framför allt trevliga och roliga grannar =).

Nåja, jag kan sitta och svamla om massa andra saker, men nu hade jag tänkt sitta och titta på andra avenyn så jag får skrattat mig till lite magmuskler. Tror dock att jag skrattar av helt andra orsaker än vad serien tänkt sig, haha.

Kvällens!

Inga kommentarer: