tisdag 9 december 2008

Hår

Det är superhärligt att ha kort hår, det finns så många fördelar med det:

- Det inte åt en flaska schampo och balsam varje gång man tvättar håret.
- Håret tar inte på sig 5 timmar att torka.
- Det är behändigt och lätthanterligt.
- Det är lätt att hitta på olika och roligt frisyrer.
- Det väger inte lika mycket när det är vått.

Men trots dessa fördelar känner jag ändå spontant att jag vill ha långt hår igen. Vilket egentligen är vansinne eftersom jag aldrig kunde gå med det utsläppt eftersom jag såg ut som 14 och det bara var ivägen överallt. Dessutom har långt hår fler nackdelar är kort:

- Det går åt en flaska schampo och balsam vid varje tvätt.
- Håret tar 5 timmar (och ibland mer) på sig att torka.
- nja, det är fortfarande behändigt och lätt hanterligt (även när jag hade hår som längs behövde jag inte bosta det mer än2-3 ggr i veckan), men det är tungt och var jag tvungen att ha dubbla eller tredubbla hårband för att hålla dte på plats.
- Det är svårt att hitta på olika fisyrer.
- Det är tungt som fasen när det är vått.
- Det gör att man blir plågsamt varm på sommarn.
- Jag måste ha fläta när jag sover eftersom jag annars har håret överallt och blir varm.
- Flätan är så lång att den hotas att kväva mig.


Men det långa håret är ju så fint =). hmm, jag kanske skulle fortsätta klippa det så här i etapper framtill med behålla längden baktill...då kanske det skulle funka med långt hår igen.... och gör det inte det så kan jag ju alltid klippa av det i .

Jaa, hår hår hår. Har jag verkligen inget viktigare att blogga om.

Nepp.
God afton.

Inga kommentarer: