söndag 28 december 2008

Renovering på G

Jojomen, som det är skrivet. Nu är det renovering i antågande. Vardagsrummet behöver sig en uppfräschning som heter duga, så efter att i veckor ha inhandlat allt som behövs av tapeter, golv, lim, maskeringstejp, spackel, spackelspadar och annat kommer jag och fade dra i gång renoveringen nu efter nyår. Vi har visserligen redan börjat idag med att ta ner tavlor och tömma bokhyllan.
Denna gång tänkte jag vara vaken och fota hela renoveringen, men klantig som jag är hade jag glömt att sätta batterierna på laddning så fotograferandet av denna stora händelse får ske i morgon. Och en stor händelse är det. Jag har till och med fått ha en del bestämmanderätt när det gäller möblering och omgörelse av tavlor och annat. Det ska bli så kul att äntligen få komma igång.

Det är så roligt att ha något för händer. Och eftersom jag inte kan plantera något än, så är jag själaglad åt att sätta igång med renoveringen. Härligt!
Jo, förresten. Änglatumpeterna kan jag slänga ner i en kruka jord. De ska tydligen gå att odla året runt bara det är 20 grader varmt (minst). Hade nästan glömt av att jag hade de här fröna. Vackert rosa och doftande ska de bli i alla fall.
En försmak på våren.

Julen så. Det var bland de bästa jularna jag varit med om. Jag tyckte det var skitkul att vi hade dragning av klappar istället för adresserade paket. Jag fick en ficklampa occh ett presentkort av min bror. Efetrsom det var tillåtet att byta, bytte jag sedan mitt presentkort mot min kära faders lavendel- och aprikostvålar som han fick. Alla nöjda=).
Trivsam, kravlös och god jul. I dess ursprungliga bemärkelse.

Nejdu, här kan jag inte sitta och svada längre. Jag har en säng somk vill bli bäddad och en chokladkaka som skriker om att bli uppäten. Vilket ska jag göra först...hmm.

Svejs!

Inga kommentarer: