fredag 26 december 2008

Barnklänning

Jodå. Tant Johanna är i farten igen. Stickorna glöder här hemma när jag hittar nya och fina mönster. Som detta nedan. Tyvärr hade jag inget rosa och milt lila garn, utan kallt lila och blått, med det fick gå ändå.
Har stickat och virkat andra barnkläder, bland tre uppsättningar kofta/kardigan/kappa med tillhörande mössor, ett par randiga byxor och lite mjukdjur.

Jag är som sagt tant i många avseenden, men det är oerhört roligt att kunna göra saker och tinig med händerna. Oavsett om det handlar om att sticka, sy, virka, måla, bygga hyllor, skrivbord och stolar eller dekorera tårtor och arrangera buketter. Allt är lika roligt.
Det roliga sitter framför allt i att se ett vackert resultat. Finns inget som "boostar" självförtroendet som att se att man kan lyckas, att resultatet blir som man tänkt sig, genom att använda händerna (och ibland också hjärnan, haha).




Alldeles bortsett från stickandet har jag nu börjar planera för en annan tant-aktivitet. Trädgården. Det kliar i händern att får börja så och rensa ogräs =). Jag var inne på froer.nu häromdagen och gick lös på deras sortiment. Så nu tycker jag att våren kan komma med sol och fågelkvitter så jag kan börja plantera och gräva ner fötterna i jorden.
God Lunch.
(ooo lunch, jag är hungrig! PIZZA!!)

4 kommentarer:

Marysomeone sa...

det va det sötaste jag sett! saknas bara en unge som kan använda den.. :D

Anonym sa...

haha försöker du antyda att jag ska skaffa barn =D?

Mig veterligen behövs det två för det... eller adoption, men då måste man vara minst 25 =)

Anonym sa...

Åhh, den var helt underbar! Grymt duktig du är. kraam

Anonym sa...

Tack =).Funderar på att gör en till i märkblått. Tycker själv att stilen på klänningen är jättesöt. Och den var förvånansvärt enkel att göra =).
Kram tillbaks.