fredag 7 augusti 2009

Barnplagg

Håller på att stcka en dopklänning för ögonblicket, men var tvungen att göra ett uppehåll och göra den har baby-tunneln (som jag har för mig att det heter). Lite komplicerad att göra. Gjorde fyra försök igår innan jag fick skrivit om mönstret så det anpassades till mitt garn. Gjorde färdigt mössan i morses eftersom klockan blev halv ett innan jag fick kläm på det. Dessvärre visade det sig att mössan efter monteringen fick bubbliga utskott i bakhuvudet, viket jag inte önskade. Dessutomblev sömmarna, trots noggrant "syende" alldeles för kraftiga och det ville jag inte ha. Så jag gjorde om mössan så jag kunde göra den på rundstickor. Kunde dock inte bli av med bubblorna, denna gång hamnde de till fördel upp på hjässan istllet för bakhuvudet, så det var ingen konst att göra om dem till öron, vilket ite var tanken från början.

En liten bubbla blev även i bakhuvudet, men det är inget man lägger märke till.

Min vana trogen skrev jag inte heller ner mitt mönster, så om jag skulle får för mig att göra om den komer det bli omöjligt. Smart, haha.

Gjord för en nyfödd upp till två/tre månader. Hade ingen dock så en grapefrukt fick agera bebis.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Den är verkligen jätte söt!

Johanna sa...

Tack.

Mössan eller den snyggt målade grapefrukten ;-)?