söndag 16 augusti 2009

Lite källare till

Kom på att jag inte skrivit nått om golvet för er intresserade där ute i världen som följer bloggen med spänning.
Golvet var en fruktansvärt hemsk plastmatta som inte ens var limmad, utan bara utlagd och tejpad i en skarv mitt på golvet.

Innan


Efter


Innan


Till vår förskräckelse upptäckte vi flertalet mörka fläckar som verkar oroande. Hur länge har de funnits? Var kommer de i från? Vad kan man göra åt det? Pappa såg tusenlapparna flyga iväg framför ögonen på honom och jag såg merarbete samt kasserande av de fina listerna. Om det visar sig vara fukt (som kommer underifrån) måste vi ta bort hela masonitlagret och tjärpappen under och kolla hur det står till med betongplattan.
Seda sa pappa nått om nått "platon" som vi kommer bli tvungna att lägga som undergolv för att sedan lägga tillbaka masoniten, grålumpapp (stavning?) och sedan laminat....
Plötsligt blev den enkla renoveringen en stor operation.

Efter.


Fy bövelen för den hemska plastmattan. Jag vet inte vad den var gjord av undertill med rödkliande och prickig är jag. Ungefär som jag blir av gullfiber och granbarr. Irriterande.


Väggarna är färdigmålade nu. Jag vägrar måla ett lager till. Basta!!
Nu hoppas jag bara att de där fläckarna visar sig vara en slags ytlig fuktskada och inte kommer underifrån, så jag slipper förstöra listerna.

Hoppas tillsammans med mig, är ni snälla!

Inga kommentarer: