söndag 30 augusti 2009

Nytt barnplagg

Ett nnytt barnplagg har precis sett dagens ljus. Det är nått annorlunda med detta plagg. Det är inte bara ett nytt mönster jag stickat efter, utan det är ett plagg som faktiskt kommer tillhöra ett litet barn. Nämligen Pernillas och Fredriks barn. Detta är det första plagg jag stickat som faktiskt komemr användas av ett barn.

Det är ett litet högtidligt tillfälle, känner jag =).

Mönstret var lite komplicerat, jag var tvungen att repa upp och börja om 3-4 gånger innan jag fick det rätt, men det är kul. Även om dte var lite motigt när jag kom halvvägs och insåg att jag gjort fel och var tvungen att repa upp. Trots att det tog lite längre tid än jag räknat med så är jag nöjd med resultatet. Min bror frågade:
- Har du stickat den. Själv?
- Ja, svarade jag.
- Snyggt, sa han.
Jag sa tack.

Det som jag har lite svårt att förstå är att enligt mönstret ska tröjan passa till ett barn mellan 1-3 månader, men jag tror att det kommer vara bra stor åt ett såpass litet barn. Jag vet inte vilken ålder dockan ska föreställa, men jag antar att den ska vara äldre än 3 månader och tröjan är i största laget för den.... fast å andra sidan så vet jag inte riktigt hur proportionelig den är.

Nog skrivet. Nedan finns bild på tröjan och tillhörande sockar. Var tycker du Pernilla? Är det vad du väntade dig?





Inga kommentarer: