söndag 9 augusti 2009

Fem i familjen

Nu är vi fem i familjen igen. Idag flyttade min äldsta lillebror hem igen. Han bodde hemifrån för ett och ett halvt år, sedan blev han varslad och förlorade lägenheten.
Trist.
Nu bor han i "blå rummet" (förråd) i källaren. Jag hjälpte honom att ställa i ordning där inne med madrass och dator. Han sa att nästa gång han flyttar så blir det till hus. Kan förstå hur han tänker. Själv tänker jag aldrig sätta min fot i en lägenhet.
Jag tänker endast flytta en gång, och då ska det vara permanent för resten av mitt liv.... så känner jag nu i alla fall =).

Nu är det bara till att börja leta jobb för brors del, och jag hoppas att han hittar ett som han trivs med så han kan börja spara ihop lite pengar till sitt tilltänkta hus.

Stackars pappa, han kommer aldrig bli av med oss. Vi är nu 23, 22 och 19 år gamla. All bor hemma och bara en av oss har jobb. Jag. Visserligen är det provisionsbaserat och ger inte mycket stålar... men det ger lite i alla fall.
Bror hoppas att han får pengar från alfan snart så han kan börja betala hemma.

Jag går konstant med dåligt samvete, men jag gör vad jag kan.

Inga kommentarer: